ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ директора

Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

№193 24 серпня 2022 року

Алгоритм дій

учасників навчального процесу

при отриманні сигналів оповіщення про загрозу виникнення

або виникнення надзвичайних ситуацій

Григорівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Сигнал «Повітряна тривога» звучить під час перебування дітей в школі (проведення уроку в очному режимі, гуртків, проведення позакласних заходів, а також під час перерви):

1. Після отримання на мобільний застосунок сигналу «Повітряна тривога» або включення місцевої сирени системи оповіщення, відповідальна особа за порядок оповіщення заступник директора з виховної роботи Наталія БОНДАРЧУК вмикає наявну систему оповіщення закладу (короткі дзвінки на евакуацію), контролює процес евакуації класів та вчителів з корпусу закладу, збирає дані від вчителів про учнів, присутніх в школі, але відсутніх в класі на момент евакуації та організовує їх пошук і подальшу евакуацію до найближчого укриття.

2. Вчитель, який проводить урок, сповіщає учнів про загрозу і евакуацію, зазначає, що необхідно швидко зібрати свої особисті речі, одягти верхній одяг і вишикуватись в колону по двоє, а також нагадує про основні правила евакуації: дотримуватись вказівок вчителя, не говорити, не бігти, не штовхатись, не повертатись. Крім того, кожен учень початкових класів повинен заздалегідь мати при собі записку (в кишені) або нашивку (на одязі) з інформацією (ПІБ, вік, домашня адреса, ПІБ батьків, контактні телефони).

3. Поки учні збираються і шикуються, вчитель вимикає включені ТЗН, сповіщає батьків через Viber-групу класу про переміщення дітей до укриття, бере особисті речі, класний журнал, перераховує наявну кількість учнів в класі, визначає відсутніх на момент евакуації з числа присутніх в школі, після чого, очоливши колону, організовує евакуацію учнів з навчального кабінету до місця укриття, закріпленого за даним класом, згідно Плану евакуації (Додаток) і маршрутних вказівників. При цьому навчальні кабінети на ключ не замикаються для подальшої перевірки.

У разі включення сигналу «Повітряна тривога» під час перерви евакуацію учнів 1-4 класів до укриття здійснює класний керівник, 5-11 класів – вчитель наступного за розкладом уроку. Евакуацію дітей з їдальні та зі спортивних майданчиків організовують закріплені чергові вчителі та технічні працівники.

Для організації евакуації та супроводу початкових класів залучаються асистенти вчителів (в інклюзивних класах), класоводи (в разі проведення уроків вчителями-предметниками), а також закріплені за класами технічні та/або педагогічні працівники.

Для швидкого надання медичної допомоги залучається медичний працівник, який евакуюється до місця укриття початкових класів.

4. Чергові педагогічні та технічні працівники (згідно графіку, затвердженого наказом директора) після оголошення сигналу оповіщення і евакуації учнів з навчальних кабінетів, перевіряють всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників, знеструмлення електричних приладів та ТЗН, по завершенню перевірки прямують до найближчого укриття на території закладу.

5. Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття на території закладу і долучитись до учнів свого класу, у випадку закріплення класу за іншим укриттям - надати відповідальному в укритті інформацію про себе (прізвище, ім’я, клас) для передачі під час збору даних про загальну кількість евакуйованих.

6. Після прибуття до захисної споруди вчителі та відповідальні особи по укриттю допомагають учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. Вчителі перевіряють кількість учнів, евакуйованих до укриття, і надсилають у загальну Viber-групу школи звіт по класу, який узагальнюється черговим адміністратором та передається директору для прийняття оперативних рішень.

Під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті, особливо у випадку присутності дітей з ООП, з якими класному керівнику потрібно попередньо провести навчання та бесіди із залученням шкільного психолога, соціального педагога та/або асистента вчителя (за наявності).

7. Якщо сигнал тривоги не спрацював під час повітряної атаки, або спрацював із запізненням і немає можливості організувати евакуацію учнів із навчального кабінету, слід скористатись правилом «двох стін» і розмістити учнів в безпечному місці (в коридорі або іншому приміщенні, що має щонайменш дві стіни для захисту ззовні.

8. У разі, якщо тривога триває довгий час (понад годину і більше), з учнями по можливості організовуються розвивальні та/або навчальні заняття, усні бесіди, обговорення, перегляд відео або виконання онлайн-вправ за допомогою мобільних телефонів тощо. При цьому слід пам’ятати і нагадати дітям, що в укритті необхідно дотримуватися дисципліни та якнайменше рухатися, забороняється голосно говорити, шуміти, пересуватись приміщеннями без особливої потреби, мати з собою легкозаймисті речовини або речовини, що мають сильний запах, небезпечні засоби, зокрема для освітлення, які можуть спричинити пожежу.

Для повноцінного відпочинку дозволяється брати з собою легкі підстилки й невеликі подушки з поролону, губчастої гуми або іншого синтетичного матеріалу.

Після відвідання санвузлів або приміщень для виносної тари для нечистот руки та взуття дезінфікуються відповідними засобами для дезінфекції

Незалежно скільки триває тривога, забороняється самостійно відпускати учнів з укриття до закінчення сигналу тривоги. Забрати дітей з укриття до закінчення сигналу тривоги можуть лише батьки персонально і під власну відповідальність.

9. Вихід із захисної споруди здійснюється тільки якщо надійшла інформація про відсутність небезпеки (після уточнення ситуації в районі споруди), а також у випадках вимушеної евакуації.

Вимушена евакуація зі споруди фонду захисних споруд проводиться, якщо:

· відбулося пошкодження споруди, що виключає подальше перебування в ній осіб, які укриваються;

· відбулося затоплення споруди;

· сталася пожежа у споруді та утворилися в ній небезпечні концентрації шкідливих газів;

· було досягнено граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища.

10. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.

В залежності від тривалості тривоги і часу її закінчення директор або черговий адміністратор приймають рішення і доводять до відома через загальну Viber-групу школи щодо можливості повернення учнів і вчителів до навчальних кабінетів і продовження навчання із внесенням відповідних змін в розклад уроків або організації пропущених уроків в дистанційному режимі для самостійного опанування і повернення учнів додому. Про прийняття відповідного рішення вчителі сповіщають батьків через Viber-групи класів після відбою тривоги.

Сигнал «Повітряна тривога» під час проведення онлайн-уроку в синхронному режимі:

1. Після отримання на мобільний застосунок сигналу «Повітряна тривога» або включення місцевої сирени системи оповіщення вчитель сповіщає учнів про загрозу, просить вийти з режиму відео-конференції, вимкнути комп’ютер і перейти у безпечне місце, визначене в родинах учнів.

2. Після того, як всі учні відключились, вчитель також повинен від’єднатись, вимкнути свій комп’ютер і перейти в безпечне місце (якщо працює вдома) або в найближче укриття на території школи.

3. Навчальний матеріал уроку учні опановують після закінчення сигналу тривоги за вказівками вчителя в асинхронному режимі за допомогою навчальних матеріалів на сайті школи.

Сигнал «Повітряна тривога» під час виходу з дому або перебування в дорозі до школи:

1. Якщо сигнал «Повітряна тривога» застав учня або працівника школи під час приготування до виходу з дому в школу для очного навчання, вони одразу повинні перейти у визначене безпечне місце, дотримуючись відповідних безпекових заходів. Після чого учні (або їх батьки) сповіщають класного керівника про місце перебування дитини. Педагогічні працівники про своє місце перебування сповіщають чергового адміністратора, технічні працівники – заступника директора з господарської частини.

2. Якщо сигнал «Повітряна тривога» застав учня або працівника в дорозі пішки до школи, то можливі варіанти реагування:

· повернутися додому і перейти у визначене укриття, якщо дорога назад займає не більше 10 хвилин;

· дійти до найближчого (в межах 10 хв.) укриття на своєму маршруті (для цього батькам необхідно заздалегідь провести роз’яснювальну роботу з дітьми щодо найближчих укриттів на шляху до закладу);

· якщо дістатись до найближчого укриття швидко неможливо, слід скористатися наявними природними або штучними укриттями, зокрема, рельєфом місцевості (балки, яри тощо), заглибленими приміщеннями та спорудами, за відсутності вищезазначених – у будівлях і спорудах різного призначення правилом “двох стін”.

3. Якщо сигнал «Повітряна тривога» застав учня або працівника в громадському транспорті, слід залишити транспорт і пройти до найближчого укриття.

4. Якщо сигнал «Повітряна тривога» застав під час перевезення шкільним автобусом, водій підвозить учнів до найближчого по маршруту укриття, а вчителі, які супроводжують учнів під час підвозу організовують евакуацію.

5. У всіх випадках подальший режим навчання і роботи визначає директор школи після закінчення сигналу тривоги в залежності від її тривалості та безпекової ситуації, про що сповіщається через визначені канали зв’язку.

Алгоритм дій якщо під час перебування учасників освітнього процесу в укритті в будівлю захисної споруди влучила ракета вчителю необхідно:

· надати першу домедичну допомогу потерпілим (за наявності);

· повідомити про випадок ДСНС та директора школи (за можливості);

· дочекатись відбою тривоги і організовано покинути укриття (якщо входи вільні і немає загрози пожежі або завалу);

· якщо входи завалено, повідомити про своє місце перебування, заспокоїти учнів і дочекатись допомоги.

Алгоритм роботи технічного персоналу школи в умовах воєнного стану

Крім виконання обсягу робіт, визначених посадовими обов’язками, згідно наказу директора технічні працівники розподіляються для допомоги в організації евакуації учнів до укриття та перевірці приміщень школи під час сигналу «Повітряна тривога», а також в обслуговуванні укриттів та перевірці території школи на виявлення підозрілих або вибухонебезпечних предметів.

Технічні працівники, закріплені за визначеними початковими класами, після оголошення сигналу оповіщення допомагають вчителям організувати евакуацію учнів до укриття і перебувають з ними разом до завершення тривоги.

Технічні працівники, відповідальні за перевірку приміщень, після оголошення сигналу оповіщення і евакуації учнів з навчальних кабінетів, перевіряють всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників, знеструмлюють за необхідності ввімкнені електричні прилади та ТЗН, вимикають світло, по завершенню перевірки прямують до найближчого укриття на території закладу.

Працівники їдальні вимикають працюючі плити та інші електричні прилади, за необхідності допомагають евакуювати дітей з їдальні та прямують до найближчого на території школи укриття. Якщо їжа, яка готується, внаслідок тривалої тривоги буде зіпсована, вона підлягає списанню.

Всі інші, незадіяні в процесі евакуації учнів, технічні працівники після оголошення сигналу оповіщення вимикають за необхідності електричні прилади на своїх робочих місцях, беруть особисті речі та проходять до найближчого укриття.

Працівники, призначені відповідальними за укриття, у разі сигналу повітряної тривоги відкривають укриття, допомагають вчителям розмістити учнів в укритті та забезпечити їх комфортне перебування. Прибирання приміщень укриття проводиться двічі на добу. Насамперед здійснюється обробка санітарних вузлів, приміщень, у яких встановлені виносні баки для нечистот, прибирання яких здійснюється за допомогою дезінфікувальних засобів. У мішки, заповнені сміттям та відходами, додаються хімічні консерванти, дозволені для використання Міністерством охорони здоров’я України, у співвідношеннях до кількості відходів відповідно до рекомендацій, наданих виробником

Алгоритм дій при виявленні підозрілих або вибухонебезпечних предметів

Перевірка з метою виявлення підозрілих або вибухонебезпечних предметів проводиться двічі на день під час ранкового прибирання території школи та вечірнього обходу території охоронником. Якщо підозрілий або вибухонебезпечний предмет виявлений учнем на території школи, він ні в якому разі не повинен його торкатись, а одразу ж сповістити про це дорослого, який знаходиться поруч (педагогічного або технічного працівника), який далі буде виконувати всі необхідні дії.

ДІЇ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА:

· негайно припинити всі роботи в місці (районі) виявлення предмета, якщо такі проводяться (заглушити двигуни, зупинити техніку тощо);

· по можливості попередити про знахідку інших осіб, які знаходяться поруч, а також директора школи або заступника директора з господарської частини або інженера з техніки безпеки ;

· швидко організувати відведення на максимальну безпечну відстань (не менше 100 метрів) усіх, хто знаходиться поблизу, при цьому рухатись назад необхідно по своїх слідах;

· у разі залишення підозрілого предмета невідомою особою, по можливості, необхідно запам’ятати її зовнішність, одяг, автотранспорт та його номерні знаки;

· позначити місцезнаходження предмета, по можливості огородити його (для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки яскравої матерії тощо);

· по можливості у разі наявності фотозасобів здійснити фотофіксацію предмета та місце його розташування;

· зберігати спокій та не панікувати;

· негайно повідомити оперативні служби, надавши інформацію про характерні ознаки предмета (місце його розташування, дату і час виявлення та особу, яка його виявила), за телефонами:

102 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ОБ’ЄКТА;

101 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ БОЄПРИПАСІВ;

· не допускати до небезпечної зони інших людей та, знаходячись якнайдалі від місця виявлення або за будь-яким захисним укриттям, обов’язково дочекатися представників правоохоронних органів або ДСНС України;

· у разі загрози виникнення вибуху негайно лягти на землю у найближче заглиблене місце (канави, ями, ритвини тощо), ногами до епіцентру вибуху, обличчям вниз та прикрити голову якимись речами або руками, при цьому долонями щільно закрити вуха та відкрити рот для урівноваження тиску.

Кiлькiсть переглядiв: 412

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Березень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031